Værktøjsfif: Gør dit regnskab nemmere med Dinero
Hvilke værktøjer letter din hverdag? Det er et spørgsmål, som ofte stilles til ledere, der interviewes i de fem Erhvervsliv-medier, der fortæller om erhvervslivet i henholdsvis Aarhus, Esbjerg, Odense, Randers og Trekantområdet.
Hen over sommeren præsenterer vi en række af de mest anvendte og anbefalede værktøjer på tværs af medierne.
Og i nærværende nyhedsbrev er luppen rettet mod Dinero, der er et regnskabsprogram rettet til iværksættere, små og mellemstore virksomheder.
- Fordelen er klart, at det er så automatiseret, som det er. Derudover er der nu kommet en masse smarte integrationer såsom automatisk bankafstemning, siger Søren Bundgaard fra Randers-virksomheden Dokupartner ApS.
I historien fremhæves tre overordnede fordele ved at anvende Dinero.
VÆRKTØJSFIF: Dinero er et onlinebaseret regnskabsprogram, der er som skræddersyet til iværksættere og mindre virksomheder.
Er du håndværker, freelancer, frisør, designer, behandler eller noget i samme boldgade, vil Dinero være et effektivt regnskabsprogram til din forretning.
- Fordelen er klart, at det er så automatiseret, som det er. Hvis du blot sender fakturaen/bilaget ind i systemet, eller scanner bilaget med appen, så bogfører det nærmest sig selv, fortæller Søren Bundgaard fra den Randers-baserede virksomhed Dokupartner ApS, der blev etableret i 2014 og er specialiseret i at sælge og servicere alt fra kopimaskiner til scannere og printere.
Værktøjer til en lettere hverdag
Hvilke værktøjer letter din hverdag? Det er et spørgsmål, som ofte stilles i Erhvervsliv-medierne, der hver især fortæller om virksomheder i Aarhus, Esbjerg, Odense, Randers og Trekantområdet.
Hen over sommeren præsenterer vi en række af de mest anvendte og anbefalede værktøjer på tværs af medierne.
Denne gang er regnskabsprogrammet Dinero under lup.
Derudover er der nu kommet en masse smarte integrationer såsom automatisk bankafstemning, tilføjer Søren Bundgaard.
Herunder er de tre overordnede fordele ved at anvende det abonnementsbaserede Dinero.
1. Automatisk bogføring
Dinero er et regnskabsprogram med automatisk bogføring, hvilket er med til at sikre dig mod at skulle bøvle med komplicerede regnskabsregler.
I Dinero skal du blot indtaste, hvad du har købt, og så vælger Dinero selv den rigtige konto, hvorpå bilaget skal placeres.
Du kan ligeledes nemt og enkelt sende fakturaer fra systemet til dine kunder.
2. Transparens og overblik
Hvordan går det med salget?
Hvordan er dit udgiftsniveau?
Hvordan udvikler forretningen sig over tid?
Her giver Dinero dig et rigtig godt og visuelt overblik med overskuelige oversigter og grafer, der er nemt at afkode.
Desuden kan du løbende få rapporter for konkrete regnskabsperioder, hvilket blandt andet har været en hjælp i forbindelse med ansøgninger vedrørende diverse corona-hjæpepakker.
3. Utallige integrationer
Pluk blandt regnskabsprogrammets mere end 180 integrationer.
Få blandt meget andet hjælp til salg fra webshop, kasseapparat, lønsystem, betalingsløsninger, lagerstyring og booking.